Hebben wij weer...

11 april 2016 - Fuente de Cantos, Spanje

Gezegde van Maarten de Weerprofeet: "wanneer de hoes gaat om de zak komt er regen en ongemak". Dat hebben we vandaag dus meegemaakt, zij het in lichte mate. We kregen een buitje over ons heen, maar er was gelukkig ook veel zon, waarvan de eerste orchideeën die we zagen, dankbaar profiteerden. De kurk- en steeneiken van de dehesas hebben plaats gemaakt voor de boomloze vlakten die zo kenmerkend zijn voor de Extremadura. Saai? Nee, want het weidse landschap biedt telkens prachtige vergezichten. Vandaag liepen we een tijdje op met An uit Brugge die al vele camino's gelopen heeft en voor veertien dagen de Via de la Plata volgt, tot ze weer naar huis moet vanwege haar werk. Er zijn meer lopers die telkens een deel van de route lopen totdat ze na een aantal jaren in Santiago zijn.
Toen we pauzeerden hoorden we plotseling hoefgeklepper en zagen even verderop een wit paard in volle galop van ons af rennen. Het dier was op hol geslagen. Even later stopte er een auto en vroeg een jonge man of wij een paard gezien hadden. Ja dus. Weer wat later stopte een auto met twee dames die ons een folder gaven van hun albergue. En toen we Fuente de Cantos in liepen (daar zijn we nu) kregen we een flyer van een andere albergue. Er wordt hier een bittere strijd gevoerd om de gunst van de pelgrim. We zitten nu in een mooi etablissement in een spannende omgeving, want vanmiddag is er pal vóór ons in de straat een bank beroofd. Wij waren toen helaas op een andere plek aan het eten. Hebben wij weer: altijd op de verkeerde plaats als het er echt toe doet. Dit blog had véél spannender kunnen zijn....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mieke:
    11 april 2016
    Leuke verhalen hoor. Ben ik heel blij mee. Hoop dat de regen nu verder weg blijft.
  2. Jonne Christensen:
    11 april 2016
    Plat op de grond met fluitende kogels over je heen!
  3. Gerard ter Heijne:
    11 april 2016
    Kunnen jullie iets meer vertellen over dat witte paard?
    Wij missen het al jaren in de gevel van ons huis in A'dam.
    Ik kan met koopcontracten bewijzen dat het daar hoort.
    Hoge beloning in het vooruitzicht gesteld!
  4. Daatje Tielens:
    Ha Jan en Maarten,
    Omdat ik een paar dagen geen computer heb gezien, lees ik nu alle verhalen van de dagen tot nu toe tegelijk. Ik vind het fantastisch alles te horen over het lopen (gelukkig tot nu toe goed ondanks de hernia) , de vogels, de albergues en hotels, de ontmoetingen en de avonturen tot bankovervallen aan toe. Een hele goede reis verder zonder al te veel regen.
  5. Glynn:
    11 april 2016
    Welke van jullie is Butch Cassidy en welke de Sundance Kid?
  6. Godelief:
    11 april 2016
    Volgens mij doe je nu twee blogs per dag Jan. Erg leuk om te lezen allemaal, maar kijk uit dat je niet ook nog een hernia in je duim krijgt ( of met welke vinger je typt)
  7. Jan van Spellen:
    11 april 2016
    Jullie komen op stoom met avonturen of bijna avonturen. Het wordt zo een spannend blog.
  8. Eppo:
    12 april 2016
    Houden jullie wel een siësta iedere dag van 14.00 tot 16.00. Het is belangrijk om je aan te passen aan de lokale gebruiken. Sterkte met het weer.
  9. Quinten:
    12 april 2016
    Al een oude man zonder wit paard (maar mét ridderuitrusting) tegen windmolens zien vechten, of is die man nu misschien overgestapt op bankovervallen?
  10. Goof:
    12 april 2016
    Zo,dat was geen kattepis vandaag.Moet ik nu toch gaan denken dat jullie " verkeertemont" zijn gaan lopen? Moet ik het paardenborsteltje voor de kleischoenen komen brengen? Hoop dat het morgen een betere wandeldag wordt! Groet Lea.
  11. Jac Gadellaa:
    12 april 2016
    Heb vanwege computerproblemen de verslagen nog niet kunnen volgen.
    Vanaf nu houd ik het bij. Veel succes met wandelen en pas op met de rug.
  12. Anneke Welschen van Alphen:
    12 april 2016
    twee dames met folders, bankroof, wit paard. Nou nou, het wordt wel spectaculair!
  13. An uit Brugge:
    13 april 2016
    Zozo, heb jullie betrapt op bloggen! Ik ben jullie intussen ėén dag voor, vandaag 28 km gestapt naar Torremejia over een zandweg (of slijkweg). Het weer was helder, de weg was breed, het gezelschap bestond uit een Française. Nog een goede raad, hoed u voor mensen met een superioriteitsgevoel!