Bijna m'n boekje kwijt

11 april 2016 - Monesterio, Spanje

Ik moet het allemaal nog leren. Het bloggen, bedoel ik. Ik heb een verhaal 2x geplaatst, omdat ik dacht dat ik het nog niet verstuurd had, en ik moet ook leren om mijn smartphone te gebruiken als camera, want de foto's die ik met mijn echte toestel maak, kan ik niet versturen. En verder valt het niet mee om alle tekst te typen op 'n telefoontje. Ondanks dit alles ben ik in de ogen van mijn broer een expert. Hij noemt mij heel respectvol Jan de Bloggerrrrrrrr waarbij hij de r lekker vet laat rrrollen.
Vandaag was het tot ver in de middag bewolkt en we hebben zelfs dat motregen gehad. Later, toen we gelukkig op onze hotelkamer waren, ging het hard regenen en onweren. Daarna kwam er wat zon, maar was het erg afgekoeld. Dit is een voorbode van twee slechte dagen en daarna blijft er kans regen. We hebben er nu ongeveer 100 km opzitten. Geen spierpijn en geen blaren. Na het lopen gaat mijn rug pijn doen. De hernia is nog niet verdwenen, maar ik ga proberen hem eruit te bloggen. Vanmiddag was ik bijna mijn routeboekje, de onmisbare Wanderführer, kwijt. Uit een jaszak gevallen in een bar. Toen ik wilde gaan vragen of, misschien...kwam de ober naar buiten rennen met het gidsje in zijn hand. Hij leek nog meer opgelucht dan ik! Voor de liefhebbers de Soorten van Vandaag: Rode Wouw, Rotszwaluw, Vale Gier (eindelijk) en Koereigers tussen de: juist. En ook voortdurend de Hop gehoord en de Koekoek en de....enzovoorts. Lopen conflicteert met vogels kijken, want daarvoor moet je stilstaan, maar vogels horen kun je ook lopend doen.

1. Glynn:
    11 april 2016
    Weet he zeker dat je het goed hoor Jan? Misschien zegt je broer " Jan the bugger". Je weet hoe goed is zijn Engels.
  2. Saskia:
    11 april 2016
    Hernia eruit bloggen? dat is pas vernieuwende geneeskunde! Mooie duo-fie, trouwens.
  3. Godelief:
    11 april 2016
    Flatteuse foto Jan! En ik heb er ook bewondering voor dat je die verhalen op je telefoontje typt. Ik vind dat zelf altijd een enorm gepriegel. Ik duim voor jullie dat het niet te hard gaat regenen !
    Groeten, ook aan je broerrrrrr
  4. Jonne Christensen:
    11 april 2016
    Koop een pennetje om te typen, is handig, Je telefoon draaien helpt ook! Hop, hop!
    Gelukkig heb je een kaart in je fototoestel zitten waarop je heel veel foto's kunt opslaan. En die ene foto die je bij je blog wil zetten doe je gewoon met je telefoon!