Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
359

Over mij

Mijn naam is Jan Schellekens. Ik ben bijna 71 jaar oud en ik woon in Eindhoven, samen met mijn vrouw Lea. Wij hebben twee volwassen kinderen die beiden in Amsterdam wonen. Ik was ooit leraar op een middelbare school. Sinds 2005 geniet ik van mijn pensioen. In het voorjaar van 2016 liep ik met mijn broer Maarten (69 jaar) de Via de la Plata, van Sevilla naar Santiago de Compostela, een tocht van ruim duizend kilometer. Maarten staat rechts op de profielfoto die tijdens die tocht is gemaakt.

Over mijn reis

Op 10 april van dit jaar willen mijn broer en ik beginnen aan een wandeltocht die ons van Zuid Portugal naar Santiago de Compostela in Spanje voert. Wij lopen over een tamelijk onbekende route die ons door mooie, dun bevolkte streken voert met kleine dorpen en af en toe een wat grotere stad. Sommige delen van de route bestonden al in de Romeinse tijd. De tocht beslaat iets meer dan duizend kilometer en dat houdt in dat we wel zo'n twee maanden onderweg zullen zijn. Ik vind het wel spannend. Ik ben beter voorbereid dan in 2016, maar ik ben wel drie jaar ouder. Kan mijn lijf het aan? Is de route goed aangegeven? En hoe zit het met de slaapplaatsen? We zullen zien. Ik heb ik er heel veel zin in en mijn broer ook!

Bezochte landen

Ik heb 3 landen (2%) bezocht: