Een saaie etappe?

14 april 2016 - Torremejía, Spanje

Vandaag 28 km. gelopen bij mooi, zonnig weer. Ik denk dat we stevig doorstappen, maar we worden vaak ingehaald door andere wandelaars, zoals de vier Zwitsers: één vrouw en drie mannen. Doris und ihre Männer sind nette Leute aus Luzern. We leren hen steeds beter kennen. En ook de andere stappers. Vandaag liepen we kilometers lang door een vlak landschap met wat bergen aan de horizon. Het was een overzichtelijk terrein waarin we goed konden zien wie er met ons optrekken. Een van de snelste lopers is de Nieuw Zeelander die in het begin te veel hooi op zijn vork nam en dat moest bekopen met flinke blaren. Hij heeft een dag moeten rusten, maar vandaag liep hij ons weer vrolijk voorbij. Hij genoot van het vlakke landschap, want in zijn thuisland is het een en al berg en dal.
Hoewel het boekje spreekt van een ausgesprochen õde Etappe viel het niet echt tegen. Maar Ich habe trotzdem einige Bemerkungen: we liepen alsmaar door uitgestrekte wijnvelden en die worden blijkbaar met zo veel gif bewerkt dat er geen vogels waren. En met geen bedoel ik ECHT geen. En dat is wel heel treurig.... En omdat de vogels niet zongen, deden we dat zelf maar. Luidkeels, theatraal, tweestemmig, (het traject was al zo eentonig) en zo werden we toch weer vrolijk. Ons lijflied is: "jaaaa, wij wandelen naar Compostella", (in plaats van: dansen de bostella), maar we hebben, lopende weg, ook menige andere tekst bewerkt. Je moet toch wat!

1. Jonne Christensen:
    14 april 2016
    Onze Kamillepleinmeeuwen zijn dit weekend vertrokken naar hun broedgebied in de Malpy. En de kauwen zijn ook wijd weg. Een merel is terug. De duiven hebben nu het alleenrecht met het verorberen van oud brood dat gestrooid wordt. Ze eten net zoals ze nestelen, gooien al het brood rommelig om zich heen. Hebben jullie blarenpleisters in je bagage? Die zijn geweldig!!!!!!!!!
  2. Godelief:
    15 april 2016
    Kunnen we ook geluidsopnames krijgen van jullie gezang?
  3. Eppo:
    15 april 2016
    Wat gaan jullie hard. Al bijna in Merida. Nog rustdagen gepland?
  4. José cruijsberg:
    15 april 2016
    Sluit me aan bij de Eppo-vraag: plannen jullie ook rustdagen? Merida mag zich hoop ik verheugen op een meerdaags bezoek. Wat is daar veel te zien!
    (horen jullie hier zingen..., heerlijk!)
  5. Emilie:
    15 april 2016
    Ooo..word wel jaloers hoor ! Maar meegenieten is ook heerlijk! Veel plezier daar en zet 'm op ..nee hoor
    Dag!
  6. Fons:
    15 april 2016
    Deze camino loopt als een tierelier. Regen noch hernia noch vogels kunnen deze vermetele pelegrinos afremmen.
    Over drie dagen gaan Els en ik jullie op de fiets vanuit Faro achtervolgen. We hopen jullie nog steeds te kunnen inhalen, maar als jullie in dit tempo blijven wedijveren met Zwitsers en Nieuw-Zeelanders, dan lukt dat nooit. Misschien moeten we dan toch maar e-bikes meenemen.
  7. Eric en Ellenmieke:
    15 april 2016
    We zijn nu al jaloers op jullie bezoek aan Merida, oorspronkelijk gesticht door oudgediende Romeinse legioensoldaten ( ="meriti").
    Doe ze de groeten.
  8. Quinten:
    15 april 2016
    In het schitterende repertoire van Eddy Wally zitten veel liedjes over Spanje, dus die kunnen jullie ook altijd gaan zingen (mocht de verveling toeslaan).
  9. Rob en Gemma:
    15 april 2016
    Jan, schitterende profielfoto ! Het rollenspel gaat daar gewoon door, zie ik.
    Sterkte met je rug. Groeten aan Maarten.