De kop is eraf

7 april 2016 - Sevilla, Spanje

We hebben nu twee dagen gelopen, mijn broer Maarten en ik. Het was spannend. Ik was nog nooit zo slecht voorbereid vanwege een hernia die nog steeds niet over is. Hoe zou het gaan, de eerste dag, 22 km lopen met een rugzak van 10 kg op mijn schouders, op nieuwe schoenen die nog niet ingelopen zijn? Mijn enige zekerheid was het gezelschap van mijn broer die zich wel aan mij zou aanpassen, mijn broer de positivo, de beste reisgenoot die men zich kan wensen. Maar hij hoefde zich niet aan te passen, het lopen ging geweldig, we waren aan elkaar gewaagd. En vandaag idem dito! We liepen vandaag door een prachtig landschap, eerst langs olijfbomen en later door een gebied met kurkeiken, bezaaid met bloemen in allerlei soorten en kleuren. En dat alles onder een stralende zon. Overal vogels: nachtegalen, bijeneters, hoppen...Ik heb al 45 vogelsoorten gezien. De start van onze tocht van 1000 km kon eigenlijk niet mooier zijn, maar we moeten wel bij de les blijven: morgen moeten we 32 km lopen en dat kan alleen goed gaan als ons tempo niet te hoog is en we vaak rusten.

1. Mieke:
    8 april 2016
    Goed om te horen dat het een vliegende start was!
    Succes morgen.
  2. Godelief:
    8 april 2016
    Klinkt goed mannen! Rustig aan opbouwen en vooral genieten van al het moois! Volgende keer graag verslag over de slaapgelegenheden
  3. Fred.:
    8 april 2016
    Hoi neven, klinkt goed.Jan kun je de overnachtingsplaatsen ook vermelden,dan kunnen we de plaats op de kaart opzoeken. Veel wandel en kijkgenoegens. Groet, Fred .
  4. Glynn:
    8 april 2016
    Je verbaas me elke keer Jan. In de Himalaya dacht ik "hij gaat dit niet halen", en deze keer dacht ik ook "hernia, geen echt voorbereiding, het gaat niet lukken". Maar ja, het gaat je lukken.
    Blijf maar doorgaan en onthouden "the tortoise took his time, but he got there".
  5. Eppo:
    8 april 2016
    Eigenlijk had ik niet anders verwacht, maar leuk dat het ook uitkomt. Geniet ervan. Ben benieuwd hoe je de lange etappe door komt.
  6. Barbara Luijken:
    8 april 2016
    Dat klinkt heel goed! We zijn jaloers op de prachtige omgeving en het weer. Maar ja, die slaapgelegenheden... wij willen ook alle sordid details.
    Succes!
  7. Jan van Spellen:
    8 april 2016
    Dat is toch een mooie start met zon en vogelgekwetter.
    Geniet ervan, smakelijk eten, goede nachtrust en goede voortgang samen.
    Jan, die hoed staat je goed. En die van Maarten?
  8. Jan van Spellen:
    8 april 2016
    Een mooie start met zon en vogelgekwetter.
    Geniet ervan, met smakelijk eten, een goede nachtrust (?) en een goede voortgang samen.
    Jan, die hoed staat je goed.
    En die van Maarten?
  9. Femke:
    8 april 2016
    Klinkt prachtig! Mag ik verklappen dat jullie gisteren in een mooi hotel hebben overnacht vanwege barre snurkoverlast de nacht ervoor? Hopelijk hebben jullie daar voldoende bijgetankt voor de 32 km van vandaag. Veel succes en plezier!
  10. Saskia:
    8 april 2016
    Vanuit de binnenlanden van Congo: fijn jullie te kunnen volgen!
  11. Fons:
    8 april 2016
    Benieuwd naar het volgende succesverhaal over nu maar liefst 32 km. Jullie kunnen werkelijk alles! Misschien ligt het wel aan die hop; altijd gedacht, dat bier vegetarisch is, maar nu blijken er vogels in te zitten.
  12. José cruijsberg:
    9 april 2016
    Op een 'volzonnigehollandselentezaterdag' kunnen we ons nog beter voorstellen hoe jullie daar lopen... Moeten zelf om 9.45 u nog aan het ontbijt beginnen en realiseren ons dat jullie de dag geplukt hebben en er beslist alweer vele kilometers op hebben zitten. Ga voort, voort, voort met genieten!